HYIP vs Banks

HYIP vs Banks

Table of Contents

Some people prefer to take risks with the possibility of loss rather than waiting for a small percentage of profit over an extended period, while others, on the contrary, would rather entrust their funds to professionals and receive a modest but guaranteed income over an extended period. Does it sound familiar? This article will discuss hyips versus banks, their definitions, and differences.

What is a bank?

A bank is a financial institution that carries out various types of operations with monetary funds, securities, and provides financial services to governments, legal entities, and individuals. Banks are created to generate profit through the contributions of depositors. How is it not a financial pyramid? Well, here's how. Banks are legally allowed, through a special license, to attract funds from legal entities and individuals for the purpose of their further use, while financial pyramids are not.

How a bank operates

We assume that it is important for everyone to know how banks make money. Let's explain it in a fairly simple and understandable way.

You "lend" money to the bank when you open a current or savings account. The bank gives you a small interest rate on this account, let's say 1%.

They lend money to people who buy homes and other loans. They charge, let's say, 7%.

As you can see, the difference between 7% and 1% is colossal. Taking into account the expenses for maintaining branches and bank vaults, that's their profit.

Let's give an example with numbers. If you deposit $100,000 in a savings account at the bank, you can earn $1,000 per year. They lend $100,000 at 7% and earn 7% - 1% = 6%, which is $6,000 per year from your deposit.

We've explained how a bank makes money in simple terms. So, once again, you lend them money, which they "invest" by lending it out and earning 100% of the difference every year until the deposit term ends according to the contract and you withdraw the money.

What is a HYIP?

HYIP (High Yield Investment Program) is not just a word, but an abbreviation that stands for High Yield Investment Program in English, which literally means a high-yield investment program.

Useful:

In common language and at the legislative level, HYIPs are referred to as financial pyramids.

HYIPs position themselves as investment projects that offer anyone to deposit funds into their fund and quickly multiply their capital. We hasten to warn you that there is no real activity behind such projects and cannot be. They operate at the expense of subsequent investors (the principle of a financial pyramid).

How HYIPs Work

Practically all financial pyramids are built on what is known as the Ponzi scheme (named after the famous adventurer of the early 20th century), which the creators try to hide from potential depositors by various means. The principle is to constantly attract more investors, whose investments are used to pay interest to those who previously invested in the financial pyramid. To maintain profitability at the same level, an increase in the number of participants is required.

Such structures are called pyramids for the reason that a small top, including the creator of the financial pyramid and a small group of participants (depending on the level of the financial pyramid), receives the lion's share of financial contributions. In fact, almost everything can be compared to financial pyramids. For example, the dollar, banks, but they are associated with an illusion of stability. This is how history has developed.

Which is Better?

We cannot give a definitive answer to this question, as everyone should make their own conclusions. It is logical to assume that we are more inclined towards HYIPs than banks because we have been a blog monitoring investment projects for many years. We chose HYIPs because here you can achieve greater income in a short period of time compared to banks over a long period. In banks, you can waste time and earn a small percentage (not accounting for inflation) over a long period.

Conclusion

This article turned out to be not educational, but an expression of our point of view on banks and financial pyramids. We hope that everyone can make their own choice, and the article was useful and interesting for you. In the end, it's worth repeating that almost everything is a financial pyramid, including banks and the dollar. Perhaps, in the future, we will write a separate article on this topic.

Invest successfully and profitably with Richmonkey.biz

We wish everyone profit and successful investments!

Advertising

Our Contacts

Admin Telegram:
News in Telegram:
Chat in Telegram:
Comments (52)
  1. psv1964 8 October 2023 17:02

    Спасибо за статью! Если есть крупная сумму, то конечно лучше ее положить под проценты в надежный банк. Небольшой суммой, которую можно потерять и не будет накладно, можно поиграть в хайпах.

    Report
  2. UdayAS8 31 May 2023 21:52

    after SVB and the Swiss bank declared bankruptcy, now people now that there isn't anywhere 100% safe for their assets

    Report
  3. Grossmeyster 25 January 2023 14:39

    Спасибо за инфу.

    Report
  4. Wael77 28 November 2022 18:08

    Thanks for the article Admin!

    Report
  5. Mihhha 14 May 2022 18:29

    Ввиду не только прошлых но и текущих событий связанных с санкциями оказалось что даже в зарубежных "Самых надёжных" банках и брокерах хранить активы мягко говоря не безопасно.В ХАЙПАХ и КРИПТЕ по крайней мере гораздо меньше вложенных средств.Буквально ещё 3-4 месяца назад я бы не поверил что такое возможно.......

    Report
    1. Wael77 28 November 2022 18:14

      Completely agree with you...

      People have believed that the banks is the most secured place to put their money in....and personally I think this is a big mistake to do

      Report
    2. 4difeer666 29 April 2023 12:46

      Думаю большинство современных людей так и делают, они и безопаснее и надежнее

      Report
    3. UdayAS8 1 May 2023 00:22

      most politicians make their wealth and store it in swiss banks and they think it's safe there until their country get into conflict with the western countries than it's all gone

      Report
  6. levnks 9 January 2022 21:25

    Банки любят наживаться на вас, а хайпы любят вас скамить и тоже наживаться, но заработать в хайпах можно намного больше за год чем в банке.

    Report
    1. Mihhha 2 April 2022 17:24

      Всем привет:90% считаю стоит держать в банках,акциях,облигациях,золоте,наличных.А 10% в ХАЙПАХ и КРИПТЕ.Спасибо за статью.Всем удачи!!!!

      Report
      1. 4difeer666 2 April 2022 18:45

        Определенно не согласен с вами, это,конечно, позиция каждого, но я бы не доверил банкам, даже на примере нынешней ситуации, на которые могут наложиться санкции, обвал рынка и т.д, если не держать в наличке то я бы выбрал брокера какого-нибудь,но точно не банк

        Report
      2. UdayAS8 31 May 2023 21:54

        but even stocks and gold prices can vary and Banks may get bankrupt, I think you should invest 30% of your assets and leave the rest in gold and banks

        Report
  7. UdayAS8 9 January 2022 18:06

    Thanks for the information

    My opinion is that if you have a lot of money you should put it in Banks but if you need a little more income you have hyip projects

    Report
  8. Tatarin152152 5 November 2021 10:40

    Спасибо за статью

    Report
  9. zakonich 25 August 2021 12:08

    спасибо за статью)
    Report
  10. kiryamalik 1 June 2021 13:51

    К сожалению банки не покрывают даже фактическую инфляцию
    Report
    1. 4difeer666 31 May 2023 21:26

      Так и есть, единственное что окупает это заработок на владении доллара и перепродажа недвижимости разве что, ну если не считать хайпы

      Report
  11. ilya28087 28 March 2021 10:31

    Спасибо за интересную статью, я лично считаю, что нужно диверсифицировать свои средства, и я говорю не про разные хайпы, а про разные сферы, например, хайпы, банк, крипта, акции и так далее.
    Report
    1. kiryamalik 15 June 2021 08:10

      Полностью согласен) ещё б был капитал нормальный
      Report
    2. UdayAS8 26 February 2022 01:49

      I agree with you completely but this would need a budget of no less than 20000$

      Report
    3. 4difeer666 26 February 2022 02:29

      Насчет банка не особо вижу смысла, у меня на карте даже 10 процентов от всего нет, держу там на траты в жизни, не более

      Report
  12. ira25 28 March 2021 09:44

    Везде есть риск
    Report
  13. Anzhel 30 January 2021 10:58

    По моему в банке можно держать крупную сумму на покупку например машины или квартиры, а в хайпах подзарабатывать
    Report
    1. 4difeer666 26 February 2022 02:31

      А вообще лучше крупные суммы наличкой держать,чтобы вопросов ни у кого не было

      Report
    2. UdayAS8 1 May 2023 00:23

      in bank and in cash and in stocks, my rule is to diversify your funds even in real life :)

      Report
  14. Robin2020 15 October 2020 16:05

    Спасибо за статью!
    Report
  15. mirov84 9 April 2020 18:41

    Чем меньше процент дохода тем проект стабильно проработает дольше то биш банки!
    Report
    1. 4difeer666 31 May 2023 21:25

      На самом деле по соотношению риск прибыль банк явно не является лучшим местом

      Report
    2. UdayAS8 31 May 2023 21:56

      this isn't the case in 2023, every low yield project has scammed except Newsifi. I found out that average yield is the best

      Report
  16. Lumin 12 February 2020 00:57

    Риски есть всюду, и хайпах, и в банках. Если человек думает что вкладывая деньги в банк, он гарантированно их вернет назад, то он глубоко заблуждается. Государство или сам банк в любой момент может ограничить доступ вкладчиков к своим сбережениям.
    Report
    1. Anzhel 30 January 2021 10:55

      До 1400000 вклад застрахован - вернут.
      Report
    2. 4difeer666 29 April 2023 12:48

      Самая надежная вещь держать деньги в универсальной валюте, это и защита от дефолта своеобразная и от банков и от кризисов ,ведь универсальная валюта больше всего к ним адаптирована

      Report
    3. UdayAS8 1 May 2023 00:25

      The recent crisis in America supports your theory, but still it's much safer in banks than in cash and to store it in one of the biggest foreign banks remain the safest choice

      Report
  17. gilew455 28 November 2019 15:56

    Сбербанк самый главный монстр дедушка в хаипах ему можно доверять. Статья хорошая спасибо.
    Report
  18. Graph 24 June 2019 22:52

    Не вижу смысла вкладывать в банк деньги. 7% годовых смешно!
    Report
    1. mirov84 9 April 2020 18:46

      Я так думаю что есть смысл вкладывать в банки если сумма вклада будет 10 000 000 рублей под 7% итого 700 000 рублей дохода в год не хило!
      Report
      1. 4difeer666 29 April 2023 12:51

        Люди, которые имеют десяток миллионов явно не в банк и не в хайпы инвестируют, уже спокойно можно и на недвижимости зарабатывать

        Report
    2. UdayAS8 31 May 2023 21:58

      Banks aren't actually a place for investing, it's just a safer storage than your basement in your home, and no one who has a lot of money is thinking of puting all his money in bank

      Report
  19. HYIPCHECK 12 June 2019 22:12

    Что в хайпах что в банках есть вероятность потерять инвестиции. Хайп соскамится, а банк обанкротится)
    Report
  20. gilew455 6 June 2019 12:18

    Ну первое то что в банк нужно вложить хорошую сумму чтоб что то получать естественно не укаждого есть такие суммы ну а хаип проект относительно с малого можно начать или попробовать выбор есть хороший тем более с подстраховкой блока)). Ну а криптавалюта это совсем другая тема.
    Report
  21. fenix55 28 May 2019 04:13

    здесь тоже надо придерживаться принципу диверсификации. часть в хайпы, часть в банки. и будет счастье)
    Report
  22. Marina 27 May 2019 13:21

    Банки тоже лопаются и банкротятся. Хотя с крупными суммами даже не знаю где лучше.
    Report
    1. 4difeer666 31 May 2023 21:22

      с большими деньгами наверное лучше в недвижимость все-таки

      Report
  23. bora4ka 27 May 2019 12:53

    Выплата
    The amount of 0.8 USD has been deposited to your account. Accounts: U20674563->U1******. Memo: API Payment. Rombus Group.. Date: 06:12 27.05.19. Batch: 262716601.
    Report
  24. Lavr 27 May 2019 09:07

    Всё правильно озвучено! Не хватает только долгосрочной инвестиции, а это драгоценные металлы, которые росли и будут расти в цене, не так быстро как хочется), но зато стабильно и внуки точно будут довольны)
    Report
    1. Wael77 28 November 2022 18:09

      I think that long-term Hyip investments will never be applied ideas!

      Report
    2. 4difeer666 29 April 2023 12:56

      Кстати тоже неплохой вариант, но думаю это больше про сохранность денег, на этом заработать не получится

      Report
  25. 4difeer666 26 May 2019 19:34

    Как по мне самое интересное -это инвестирование в крипту,там гарантированный рост ,правда со сроком не угадаешь инвестиции ,но если поставить себе определенную цель,в соотношении прибыль время ты точно выиграешь
    Report
    1. silver_profit 26 May 2019 22:18

      Полностью согласен
      Report
    2. truck23 29 May 2019 20:48

      Полностью поддерживаю. Сам лично уверен, что крипта в долгосрочной перспективе будет расти . Мир оцифровывается все больше и больше , все больше оплат безналом и картами , следовательно, доминирование цифровых валют не за горами ...
      Сам сейчас большую часть инвестиционных активов перевёл в крипту и очень жалею , что не сделал этого раньше
      Report
      1. 4difeer666 31 May 2023 21:24

        Спустя 4 года тоже самое, сейчас все активы в криптовалюте, вижу в этом огромную перспективу

        Report
  26. matrix2000 26 May 2019 18:28

    Эх эти хайпы и пирамиды))) интересно было прочитать_)
    Report

Investment portfolio

Test projects

Cryptocurrency staking

Comments

Advertising